06 kwietnia
wzory opisu dokumentów księgowych, aby ułatwić beneficjentom przygotowanie dokumentacji niezbędnej do realizacji i rozliczenia projektów w ramach PO KL.Wzory są zgodne z Zasadami Finansowania (Wojewódzki Urząd Pracy zaleca, aby poniższy opis był stosowany w formie pieczątki).
Wszystkie dokumenty księgowe dotyczące projektu (oryginały) muszą być prawidłowo opisane, tak aby widoczny był ich związek z projektem (nie dotyczy kosztów pośrednich rozliczanych ryczałtem).
Opis dokumentu księgowego powinien zawierać co najmniej:
– numer umowy o dofinansowanie projektu;
– informację, że projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego;
– nazwę zadania zgodnie z zatwierdzonym wnioskiem o dofinansowanie projektu (lub adnotację, że dotyczy dokument kosztów pośrednich), w ramach którego wydatek jest ponoszony;
– kwotę kwalifikowalną lub w przypadku gdy dokument księgowy dotyczy kilku zadań – kilka kwot w odniesieniu do każdego zadania.
Jednocześnie każdy dokument księgowy powinien zawierać informację o poprawności merytorycznej i formalno-rachunkowej, a w przypadku gdy dokument dotyczy zamówienia publicznego – również odniesienie do ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
W przypadku dokumentów księgowych, które tylko w części dotyczą projektu, kwoty wynikające z tych dokumentów powinny być odpowiednio dzielone na związane z realizacją projektu bądź nie i poparte odpowiednią dokumentacją potwierdzającą prawidłowość podziału kwot (kalkulacje, specyfikacje do list płac etc.).
Wzór zamieszczamy w zakładce przykładowe dokumenty.